Jak si zažádat o lázeňskou léčbu?
- 1. Rádi byste zjistili, zda máte nárok na lázeňský pobyt hrazený pojišťovnou?
V první řádě byste se měli poradit se svým praktickým lékařem nebo se svým odborným lékařem, u kterého se léčíte se svými potížemi. Návrh na lázeňskou péči vystaví buď váš praktický lékař na doporučení odborného lékaře, nebo přímo odborný lékař. - 2. Lékař navrhne typ lázeňské péče a pak také vhodné místo.
Rozlišujeme lázeňskou péči komplexní a příspěvkovou.
U komplexní péče (KLP) hradí pojišťovna léčbu, ubytování i stravování. Pobyt trvá 21 nebo 28 dní (v závislosti na indikaci) a probíhá v rámci pracovní neschopnosti.
U příspěvkové péče (PLP) za vás pojišťovna zaplatí pouze léčbu. Ubytování a stravování si hradíte sami. Délka pobytu je 14 nebo 21 dní a probíhá v rámci dovolené.
- 3. Co se týče místa pobytu, můžete svému lékaři říct, kam byste rádi jeli.
Důležité je, abyste se v daném místě léčily vaše konkrétní potíže a aby měly lázně smlouvu s vaší zdravotní pojišťovnou. - 4. Vystavený návrh na lázeňskou péči nakonec předáte své zdravotní pojišťovně.
Pokud ho revizní lékař pojišťovny schválí, posílá ho pak přímo do lázní. Vy už se nemusíte o nic starat. Pracovníci lázní vás budou kontaktovat.
Pokud nemáte nárok na komplexní nebo příspěvkovou léčbu, nabízíme vám širokou nabídku lázeňských pobytů.